سنگر محله

هفته نامه تربیتی-مسجدی
آخرین شماره‌های نشریه
  • ۹۸/۰۶/۳۰
  • ۹۸/۰۶/۱۷
  • ۹۸/۰۶/۰۹
  • ۹۸/۰۶/۰۲
آخرین نظرات و پیامک‌ها

  • ۱
  • ۰

گفتگوی سنگر محله با حجت الاسلام والمسلمین میرحبیبی
امام جماعت مسجد المهدی عجل الله تعالی فرجه

پیش‌نوشت: هرکس که در مسجد المهدیعجل الله تعالی فرجه نماز خوانده باشد تایید می‌کند که صمیمیت میان نمازگزاران و امام جماعت از مشخصه های اصلی این مسجد است. اخلاق خوب و ارتباط تنگاتنگ با نمازگزاران حاج آقا میرحبیبی را به امام جماعتی محبوب در محله ما تبدیل کرده. در ادامه نظر شما را به بخشی از گفتگوی صمیمانه سنگر محله با ایشان جلب می‌کنیم.
سنگر محله: حاج آقا طبق روال گذشته اولین سوال ما در مورد این جمله حضرت امام است که مساجد سنگرند. از نظر شما این سنگر بودن چگونه تحقق پیدا می‌کند؟
این سنگر با حضور انسان‌های موحد فعال جاذبه پذیر صورت می‌گیرد که جاذبه‌شان بسیار شدید باشد و مخصوصا جوان‌ها را جذب کند این سنگر. چون همیشه جوان‌های هر جامعه در تیررس تیرهای دشمن قرار ‌می‌گیرند و برای اینکه این تیرها کاری نشود باید جوان‌ها در این سنگر حضور پیدا کنند و تعلیم و تعلم و فکر و آگاهی و معارف الهی در جان این‌ها تزریق بشود تا دشمن تیرهایش به هدف نخورد. مخصوصا امروز که دشمن متوجه شده با سلاح مادی نمی‌تواند این ملت را که عشق حسینی و قرآنی و ولایی دارند از پای در بیاورد، فقط به فرموده رهبر فرزانه‌مان از طریق شبیخون و تهاجم فرهنگی می‌خواهد این نور و معرفت بالقوه را که در دل جوانان هست ازشان بگیرد. بر اساس همین دیدگاه مسئولیت مسجد و به خصوص امام جماعت و هیئت امنا خیلی مهم است.
سنگر محله: حاج آقا با توجه به همین تعریف این مسجد را تا چه میزان سنگری برای محله می‌دانید؟
چه بگویم؟! راستش مسجد ما با اینکه نام مقدس امام زمان درش حک شده مسجد خیلی مظلومی است. علت های مختلفی هم دارد که دعا می‌کنیم ان‌‌شاءالله از این مظلومیت در بیاید.
سنگر محله: می‌توانید بعضی از علل این مظلومیت را بفرمایید؟
اولا تا حالا از هیچ جایی به این مسجد کمک نشده. عده ای خیّر از مهدی‌شهر سمنان اینجا را بنا کردند و تا اینجا رسیده. امیدواریم در آینده بهتر بشود و این مغازه ها میوه‌اش به بار بنشیند و درآمدی به دست ‌بیاید و کارهای تبلیغی و فرهنگی شکل بگیرد و زیبایی ارائه بدهد. الحمدلله امسال پایگاه بسیج را هم در این مسجد آوردیم و امیدوار هستیم در آینده بهتر و عالی تر بشود.
سنگر محله: حاج‌آقا نقاط قوت و ضعف مسجد را چه می‌دانید؟
نقطه قوتش که زیبایی نام مقدس آقا امام زمان است. معجزات فراوانی ما اینجا مشاهده کردیم و گره‌های عجیب و غریبی را نام مقدس این مسجد باز کرده. نقاط ضعف هم که همه جا هست. از جمله خود بنده شاید در این کار ضعیف باشم و امیدوار هستیم که با دعای خیر امام زمان بهتر شود که البته روز به روز بهتر می‌شود. الحمدلله ما الآن سه وقت در اینجا نماز داریم و درب مسجد به روی نمازگزاران باز است. این مسجد در مسیر افرادی است که می‌خواهند به محل کار بروند و مخصوصا صبح ها می‌آیند و اینجا اقامه نماز می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی